Woningen! We hebben en krijgen er maar niet genoeg van in Nederland. Een markt die continue in beweging is. Waar het nieuwe kabinet hopelijk een verdere invulling aan gaat geven de komende jaren. 

 

Bent u een aanbieder van huurwoningen? Bent u op zoek naar huurders? Beschouwd u zichzelf als de specialist die koopwoningen aanbiedt? Wellicht bent u gespecialiseerd in verhuurders een platform geven voor het delen van hun woning voor de verhuur? Wat u ook bent of doet, het maakt niet uit. Wat wel uitmaakt is hoe u dit doet. Een klant uitnodigen voor een bak koffie en een goed gesprek is niet meer zo eenvoudig als dat het pre-corona was. Spontaan ergens binnen lopen zit er voorlopig ook nog niet in. 

 

Waar u wel het verschil kunt maken is via het internet. Funda.nl is niet voor niets een van de meest populaire woningplatforms geworden van Nederland, men beseft wat de klant wil. ‘S avonds na het werk met een lekker kop thee op de bank nog ff door de nieuwste woningen bladeren. Als er dan iets leuks tussen zit deze optie aangrijpen wat leidt tot een conversie. Men kan meldingen ontvangen van uw online platform zodra er nieuwe potentiële woningen of ruimte op staan zodat men niets mist.

Van mond-op-mondreclame naar het internet

Waar vroeger mond-op-mondreclame, tijdschriften, de krant, reclameborden en de radio het marketingmiddel was, is tegenwoordig het internet de onderscheidende factor tot naamsbekendheid en vindbaarheid van uw bedrijf, product of dienst. Generatie Y, en met name generatie Z de I-Generatie werken en denken alleen maar via technologie waarbij internet een cruciaal onderdeel is van hun leven. Social media platforms en games zijn voor hen manieren om te communiceren met de buitenwereld en hebben invloed op de vorming van hun persoonlijkheid. 

 

Ga hier als ondernemer ook mee aan de slag en plaats uzelf binnen het gezichtsveld van deze nieuwe doelgroep voor uw onderneming. Ga uw SEO verbeteren waardoor u online vindbaar wordt. 

 

Wellicht bent u een aanbieder van bepaalde producten welke een belangrijke functie bieden binnen de woningmarkt en verkoopt u deze via het internet. U heeft uw webshop onlangs aangemaakt en merkt dat uw te verkopen producten de potentie hebben voor de woningmarkt, alleen ziet u dat niet terug in de sales. 

 

Een oorzaak van deze tegenvallende resultaten kan te maken hebben met de manier waarop uw webshop gebouwd is, gevonden wordt en tevens bevonden wordt door uw doelgroep. Webshop marketing kan u hierbij uit de brand helpen. 

Marketingtactieken voor de woningmarkt

Met behulp van marketingtactieken zoals events, de juiste AdWords campagne, print reclame, een sterke linkbuilding campagne, social media, content marketing, SEO optimalisaties en e-mailcampagnes ontvangt uw webshop een boost. 

 

Deze boost zorgt ervoor dat uw onderneming weer gevonden wordt op het internet, dat gebruikers van uw webshop plezier ervaren en langer blijven hangen op uw online platform, uw online platform wordt gedeeld met anderen wat voor u gratis reclame is en nog meer leads zal opleveren. Al met al kunt u concluderen dat u groei zult merken in de resultaten van uw organisatie en dat is een van de redenen waarom u ondernemer bent geworden en waar u iedere ochtend voor uit uw bed wilt komen.